Znajdź hamulce do Twojego samochodu do szybkiej jazdy i motorsportu
Średnica zewnętrzna [mm]: 370 mm
Dwuczęściowa konstrukcja z lekkim dzwonem wykonanym z aluminium lotniczegoNiższa waga średnio o 4 kg od standardowych tarczRotory tarcz ze stali o wysokiej zawartości węglaNacięcia kierunkowe usprawniające usuwanie pyłu z klocka72 kanały chłodzące o zoptymalizowanym przepływieSprawdzony produkt w zastosowaniach wyścigowych i ulicznych
Średnica zewnętrzna [mm]: 370 mm
Dwuczęściowa konstrukcja z lekkim dzwonem wykonanym z aluminium lotniczegoNiższa waga średnio o 4 kg od standardowych tarczRotory tarcz ze stali o wysokiej zawartości węglaNacięcia kierunkowe usprawniające usuwanie pyłu z klocka72 kanały chłodzące o zoptymalizowanym przepływieSprawdzony produkt w zastosowaniach wyścigowych i ulicznych
Średnica zewnętrzna [mm]: 390 mm
Dwuczęściowa konstrukcja z lekkim dzwonem wykonanym z aluminium lotniczegoNiższa waga średnio o 4 kg od standardowych tarczRotory tarcz ze stali o wysokiej zawartości węglaNacięcia kierunkowe usprawniające usuwanie pyłu z klocka72 kanały chłodzące o zoptymalizowanym przepływieSprawdzony produkt w zastosowaniach wyścigowych i ulicznych
Girodisc oferuje najwyższej jakości układy hamulcowe produkcji USA, specjalizując się w tarczach dwuczęściowych przeznaczonych do pojazdów torowych i drogowych o wysokich osiągach. Głównym celem produktów Girodisc jest zmniejszenie nieresorowanej i całkowitej masy pojazdu oraz zwiększenie wydajności chłodzenia tarczy hamulcowej przy zachowaniu wymiarów fabrycznych. Osiąga się to dzięki zastosowaniu dwuczęściowej konstrukcji tarczy i ponadprzeciętnej jakości wykonania.
Pierścień tarczy wykonany jest z żeliwa o wysokiej zawartości węgla, dorównując specyfikacji, z której korzystają profesjonalne zespoły wyścigowe. Tarcze posiadają wloty powietrza, działąjące jak pompa odśrodkowa, która przepycha powietrze przez tarczę, chłodząc ją i pozwalając na dłuższą pracę w ciężkich warunkach. Dzięki temu układ hamulcowy pracuje wydajniej i w wyższych temperaturach niż produkt dostarczany od producenta samochodu lub standardowe zamienniki.
Wykończenie tarczy w formie nacięć powoduje, że pył oraz gazy pochodzące z klocków powstałe w trakcie hamowania są skutecznie odpowadzane, zapobiegając przedwczesnemu przegrzaniu się układu hamulcowego. Odpowiedni dla lewej i prawej strony samochodu kierunek nacięć zapewnia optymalny proces chłodzenia, w przeciwieństwie do części rozwiązań fabrycznych, gdzie kierunek nacięć jest jednakowy dla obu stron.
Centralna część tarczy wykonana jest z aluminium o specyfikacji 6061-T6, szeroko wykorzystywanej w branży lotniczej, dzięki czemu tarcza jest lżejsza średnio o 2 kilogramy od standardowego zamiennika. Tarcze Girodisc, zanim opuszczą fabrykę, są starannie sprawdzane pod kątem jakości i ewentualnego "bicia". Wynik badania jest zapisywany ręcznie przez pracownika Girodisc na pomarańczowym kartoniku, który jest dołączany do każdej tarczy, dzięki czemu użytkownik ma pewność, że produkt stanowczo spełnia przyjmowane normy i wartości nie przekraczają 0.01 mm.
Tarcze posiadają pływający system mocowania. W tym celu wykorzystano 12 śrub ze stali stopowej o wysokiej wytrzymałości pokrytych kadmem w celu zapewnienia długotrwałej odporności na korozję. Śruby przyjmują obciążenie podczas hamowania, jednocześnie pozwalając na minimalne przemieszczanie rotoru i zapewniając równomiernie wycieranie się klocka względem tarczy. Aby tarcze nie wydawały hałasu w niskich temperaturach, śruby są skręcone ze sprężynowymi podkładkami, które umożliwiają rozszerzalność cieplną pierścienia, jednocześnie eliminując charakterystyczny efekt stukania związany ze specyfiką konstrkucji tarcz dwuczęściowych.
Girodisc posiada w swojej ofercie również zamienniki tarcz karbonowo-ceramicznych, które charakteryzują świetnymi osiągami, ale przekraczają kilkukrotnie ceny tarcz stalowych, co przy jeździe torowej może przynieść niebagatelne koszty. Dlatego w wielu samochodach z fabrycznymi tarczami ceramicznymi Girodisc oferuje swoje stalowe odpowiedniki, zachowując przy tym wysoką wydajność i skuteczność.